SPIS TREŚCI
Wszystkie teksty (udostępnione za zgodą autorów) są w formacie PDF.
Jeżeli nie masz programu do odczytu takich plików, pobierz stąd program
Janusz Morbitzer
Przedmowa
Wiesław
Babik, Karolina Piaśnik
O
wiarygodności informacji
Małgorzata
Bartoszewicz
Nauczanie
i uczenie się z wykorzystaniem podręcznika elektronicznego – oczekiwania i
praca z nim w opinii nauczycieli i uczniów
Hanna
Batorowska
Centrum
uczenia się i kreatywnych spotkań w cyfrowej szkole. Model BCI proponowany
przez wydawnictwo SUKURS
Katarzyna
Borawska-Kalbarczyk
Pokolenie
„tl; dr” – refleksje o kulturze czytelniczej
młodzieży w zmediatyzowanym świecie
Piotr
Boroń
Wątki
edukacji medialnej w zapowiedziach komitetów wyborczych do Parlamentu RP (w
latach 1989-2011)
Napoleon
Bryl
Nauczanie
interdyscyplinarne z wykorzystaniem mobilnych technologii na przykładzie
aplikacji Biophilia, Björk
Jolanta
Gałecka
Media
i transalfabetyzm a zrozumienie informacji – kilka
przykładów zastosowania narzędzi cyfrowych do przetwarzania materiału
„lekcyjnego”
Tomasz
Goban-Klas
Człowiek
– media – inwigilacja: edukacja
Beata Godejord
Networked Learning: Negotiating
Knowledge in Open Education
Anna
Gruhn, Eliza Hetkowska
Działania
fundacji Nowoczesna Polska w obszarze edukacji medialnej
Hanna
Gulińska
Miejsce
podręczników w nowoczesnej edukacji
Lechosław
Hojnacki
WebQuest w pracy nauczyciela
Tomasz
Huk
Interferencja
światów: realnego i wirtualnego a postawy i nawyki dzieci w wieku szkolnym
Beata
Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała
Aktywność
użytkowników przestrzeni Web 2.0 w procesie przetwarzania informacji o charakterze
edukacyjnym
Dorota
Janczak, Izabela Rudnicka
Nauczyciel
przyszłości w Edukacji na Nowo – refleksje i wnioski ze szkolenia pilotażowego
projektu
Bożena
Jarosz
Narzędzie
do tworzenia ankiet online w usłudze Google Dysk
Mariusz
Jędrzejko
Czy cybertechnologie uzależniają? – spory nie tylko
pedagogiczne
Piotr
Karaś
Edukacja
zdalna – od teorii do praktyki
Anna
Kawula, Ewa Zawisza
Komputer
jako znaczący towarzysz rodziny
Małgorzata
Klisowska, Stanisław Topolewicz
Otwarte
środowisko aplikacji matematycznych SAGE w (samo)kształceniu
fizyczno-informatycznym
Witold
Kołodziejczyk
Od
dydaktyki pouczania w kierunku szkoły umożliwiania
Karol
Kowalczuk
Niebezpieczne
gry komputerowe? – stereotypy i uprzedzenia
Janusz
Miąso
Starcie
paradygmatów: logosferycznego i ikonosferycznego
– strategicznym wyzwaniem dla pedagogiki medialnej
Danuta
Morańska
Przygotowanie
nauczycieli do pracy w cyfrowej szkole – Akademia e-Nauczyciela w Wyższej
Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Krzysztof
Mudyń
Pochwała
wiedzy negatywnej. Niektóre konteksty, niektóre konsekwencje
Emilia
Musiał
Nowe
technologie a przyjazne środowisko uczenia się
Sidey Myoo
Kłopoty
z e-learningiem (na marginesie Academia Electronica)
Edyta
Nowak-Żółty, Lech Górniak
Znaczenie
relacji zaufania w tutoringu akademickim
Małgorzata
Pietrzak
Zastosowanie
metod kartograficznych do tworzenia infografiki edukacyjnej
Marlena
Plebańska
e-Podręcznik
środowiskowy – przegląd dostępnych możliwości
Grzegorz
Polański
Cechy
pokolenia sieci w perspektywie pokolenia Y – raport z badań
Jacek
Pyżalski, Michał Klichowski
Technologie
informacyjno-komunikacyjne a dzieci w wieku przedszkolnym – model szans i
zagrożeń
Iwona
Samborska
Przestrzeń
i miejsce w kreowaniu tożsamości dziecka
Bohumír Soukup
Międzynarodowy
projekt „Twórcza Informatyka z Baltie“ – zmiana
myślenia w polskich szkołach?
Katarzyna
Stachowska
Neurobiologiczne
podstawy wczesnej stymulacji funkcji poznawczych pokolenia cyfrowych tubylców
Ryszard
Tadeusiewicz
Przemożna
siła mediów
Stanisław
Topolewicz, Małgorzata Klisowska
Prezentacje
multimedialne – otwartoźródłowe alternatywy dla
PowerPointa .........
Magdalena
Wasylewicz
Książka
papierowa czy elektroniczna – preferencje czytelnicze dzieci i rodziców w dobie
ekspansji nowych technologii
Kazimierz
Wenta
Edukacja
w wirtualnej szkolnej sferze publicznej
Magorzata
Wieczorek-Tomaszewska
Legitymizacja
visual literacy w procesie
kształcenia młodzieży akademickiej
Marta
Wrońska
Nauczyciel
– uczeń: syntopia czy dysonans w działaniach
medialnych?
Jolanta
Zielińska
Internet
jako medium komunikacyjne i informacyjne wykorzystywane przez osoby niewidome